0

Egokah Aku??

Friday, November 12, 2010
   Alhamdulillah aku masih lg diberi kesempatan utk menikmati hidup dimuka bumi ini dan masih ada waktu yg pnjg utk mencurahkan sesuatu di laman blog ini....mlm tadi ketika aku duduk bersendirian tiba2 terlintas difikiran ku satu persoalan yg cukup memberatkan kepalaku utk mencari jwpan akan persoalan ini..''Egokah Aku""??
mungkin padanya aku adalah seorang yg ego??tapi itu bknlah jwpan yg aku cari..aku tahu tentu dirinya amat membenci diriku dan mungkin tidak akan memaafkan diriku ini....Maafkan aku wahai ''teman" kerna melukakan hatimu,sekiranya dirinya mampu mantafsirkan pasti dirinya akan mengerti,bkn sengaja melindungi rasa dijiwa namun bimbang diri akan terleka hanyut dibuai angan2 dan mimpi indah hingga terabai segala cita2 sedang khayalan tak menjanjikan segunung kebahagian...


 ''maafkan sy,sy tak dapat menerimanya"itulah antara pesanan sms yg ku hantar kpdnya aku pun xtau cmne perasaannya ketika dia menerima sms dari aku,kecewakah??sedih?or entahlah xtau nak ckp.tapi yg penting aku dah buat satu keputusan itu dan aku kena terimanya,mungkin sudah ketentuan Ilahi itu sume dah ditetapkan kita kena terimanya..sejak itu aku memang dah lama lost contact hinggalah ke hari ini marah benar dia akan aku agaknya apa pun dia tetap sahabat aku dunia dan akhirat..time raya pose aku pernah gak hntr ucapan selamat hari raya kat dia n dia reply msg aku "sape nie ek"?aku reply msgnya semula "sahabat lama".sukanya aku bila dia reply msg aku walaupun dia dah xkenal akan aku lg,itulah msg terakhir aku hntr kat dia dan xmungkin utk kali yg ke-2...mungkin disaat ini dirinya sudah ada penganti yg jauh lebih baik dari aku yg serba kekurangan ini,doakan sajalah akan kebahagian buat dirinya "hafiza" mungkin ada hikmah disebaliknya...suatu saat nanti tentu dia dpt terima apa yg aku lakukan bkn demi kepentingan diri tapi kerna mengejar cita2 dan ingin berbakti kpd org tua sblm ke2nya menutup mata,sebagai seorang anak aku perlu laksanakan tggjwb sebagai seorg anak...


 Apapun aku sentiasa mendoakan akan dirimu agar bahagia disamping org yg tersayang dan dirimu telah temui seseorang yg dapat menjadi bidadarimu kelak..aku minta maaf sekiranya aku melukakan hatimu bkn niat aku melakukan sedemikian tapi kerna mengejar cita2 demi masa depan kau akan dpt yg jauh lebih baik dari aku..
kau tetap sahabat aku buat selama-lamanya-:).


  

 

0 comments:

Post a Comment



ShoutMix chat widget